_salam maulidurrasul_


LAHIRMU MEMBAWA SINAR YANG TIADA KUNJUNG MALAP CAHANYA....
AKU MERINDUIMU....


AKU BERBANGGA MENJADI UMATMU YA RASULULLAH...

BANGGAKAH DIKAU DENGAN DIRIKU???
MAAFKAN AKU WAHAI KEKASIH ALLAH....


"Aku bersaksi sesungguhnya tiada tuhan melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah..."

Inilah ikrarku dan baiahku denganMu ya Rabb... Engkau tetapkanlah hati ku ini dalam jalan perjuangan ini... Kau tahu sungguhnya dunia ini hanya singgahan buat kami... Ya Allah, cukuplah sekadar dunia ini dalam tanganku, jangan sampai dunia ini berada dalam hatiku ini...

Ya Rasulullah S.A.W... Adakah aku akan bisa bersamamu di negeri abadi nanti? Di manakah kedudukan aku dalam kalangan umatmu yang ramai ini??? Cukupkah apa yang aku lakukan di dunia ini untuk menjadi bekalan ku bertemu denganmu... Jauh benar rasanya jurang antara dirimu yang terlalu agung dengan diriku yang terlalu hina dan kerdil ini. Aku berikrar untuk menjadi penyambung perjuanganmu...namun,terkadang aku terasa letih dengan badai yang mendatang...tapi apabila sirah dirimu ku singkap, hilang rasa kecewaku,meneliti mehnah perjuanganmu, namun kau tetap dengan pendirianmu.. HEBAT!!! hanya itu ungkapan ku buat insan teragung yang tidak pernah aku temui ini... Hanya satu harapanku, agar diriku ini bisa melihat dan bertemu dengan mu...i ngin benar melihat bibir insan yang menyebut ummati...ummati...ummati...di saat ajal bertamu....sesungguhnya,aku merinduimu...

0 Responses

Post a Comment